Entry Terbaru

Klik DISINI Untuk Membuat Tempahan

    Assalamualaikum pembaca sekalian, amir ingin meneruskan kembali kerja dlam bidang penerbitan buku "Kalam Murabbi" sesiapa yang ingin menjadi penulis bolehlah hantar sebarang artikal anda. Amir akan terima sebarang artikal yang bermanfaat. Semoga Allah permudahkan segala urusan. Ameen :) -

Monday, August 26, 2013

Apakah Santapan Rohani?

Santapan Rohani adalah iman, hidayah, taufik, ilmu zikrullah, muhasabah, tafakkur, istighfar dan hikmah.
Santapan rohaniah inilah yang telah banyak diabaikan oleh manusia sehinggakan rohaniah mereka kering kontang kelaparan.
Lihat!!
Manusia sudah amat tidak adil pada dirinya sendiri!
Dia hanya mementingkan tubuh lahir (jasmaniah) sahaja sebaliknya telah mengabaikan dan menganaktirikan rohaniahnya ^_^

Adainya kita perhatikan di kaca televisyen dan media-media cetak, kita dapati begitu banyak iklan mengenai syampu, sabun dan segala set penjagaan badan. Selain itu media elektronik seperti blogger, media sosial dan sebagainya lebih banyak kepada hiburan, gosip, dan juga bahan ejekan. Ia lebih banyak berbanding kapsul tip-tip mendidik jiwa, mengekang nafsu dan membersih kekotoran mazmumah di dalam diri.

Saya memang tidak suka kepada media berbentuk begitu, hal ini, saya sebagai manusia yang lemah saya memerlukan lebih kepada santapan rohani, ^_^ supaya dapat mendidik hati yang sentiasa berada dalam kekotoran. InsyaAllah. Bagaimana pula dengan korang(anda) suka tak media macam tu?

Maaflah, aku (saya) tak ada idea sangat nak buat entry hari ni, 
akal sudah kekosongan, 
dan hati sudah dipenuhi dengan hasutan syaitan dan nafsu mengelegak, 
maafkan aku Ya Allah, aku tak mampu menjaga diriku sendiri, sesungguhnya aku bergantung pada-Mu.Ya AllahEngkau utuskan aku seorang insan agarku dapat melabuhkan cintaku pada-Mu, agar dapat sentiasa menasihati imanku yang rapuh ini. Ampunilah dosaku.
Get This

2 comments:

  1. bila kita da asyik dengan santapan rohani terasa kenyang pulak padahal masa tu hanya telan sekutik je makanan.ahaa..

    ReplyDelete

--> Komen dengan bahasa kesat dan perkauman akan didelete
--> Komen yang releven akan saya balas dan kunjungan secara automatik (tanpa diminta) Sila tinggalkan jejak anda pada Cbox Amir.
--> Tekan "Subcribe By Email" untuk mengetahui balasan daripada saya
--> Untuk mendapatkan Backline guna Open ID

Artikal dibawah merupakan random dari Busuk.org. segala isi kandung Amir tidak bertanggungjawab