Entry Terbaru

Klik DISINI Untuk Membuat Tempahan

    Assalamualaikum pembaca sekalian, amir ingin meneruskan kembali kerja dlam bidang penerbitan buku "Kalam Murabbi" sesiapa yang ingin menjadi penulis bolehlah hantar sebarang artikal anda. Amir akan terima sebarang artikal yang bermanfaat. Semoga Allah permudahkan segala urusan. Ameen :) -

Thursday, June 6, 2013

Perkara Apakah Yang Membuatkan Blog Dibuang Oleh Pihak Google

Inilah Penyebab yang selalu membuat blogspot dibuang oleh google. Amir harap anda belum pernah mengalaminya. Banyak sekali blogger kita yang protes terutamanya menggunakan domain blogspot dan sering kali persoalan bermain dalam kotak pemikiran mereka. kenapa blog kita di buang oleh Google untuk sementara atau pun selamanya. Untuk menjawab persoalan itu, disini Amir akan memberikan beberapa Tips untuk Anda. Semoga dengan entry kali ini Amir berharap Anda menjadi lebih berhati-hati untuk menjaga Blog kita ☺

Perkara dibawah adalah perkara yang harus dielakkan



1. Blogger Mengandung Malware atau Virus berbahaya
Hal ini berlaku ketika anda seringkali dalam betukar link, atau memasang widget, mengcopy artikel dari seseorang, perhatikan widget, dan artikel tersebut baik-baik sebelum anda ingin untuk mempublikasikannya. Amir sering menemui beberapa blog yang tidak boleh di buka kerana progam jahat malware.



mungkin anda pernah melayari sesuatu website keluar dalam bentuk ini


2. Blogger Media penyebar virus
Tidak dapat dinafikan google dan team blogger sangat bersikap tegas terhadap pelanggaran ini, bila laman kita kena serbuan dan memposting sesuatu artikel yang di larang tersebut dengan secara automatik blog kita akan hilang / di sand box.
Tips nasihat dari Amir "jangan memposting trik/tutorial membuat virus melalui notepad"


3. Blogger SPAM
jiKalau email spam memang kita sudah biasa bukan? tapi tahukah anda macam mana  blog itu boleh jadi spam? Adakah blog SPAM dengan jumlah komen artikelnya yang tinggi?tidak. Tapi blog spam disini adalah blog yang mempunyai banyak link.. tentu link tesebut di larikan keluar daripada laman anda. Memang susah untuk membezakan blog backlink dan blog spam, menurut Amir sendiri blog spam, ialah blog yang memberikan link secara keterlaluan, seperti contoh link affliat biasanya setiap baris dan setiap ayat kita meletakkan link affliat, Tahukah anda Google menggunakan teknologi canggih mereka untuk mengesan secara automatik blogger spam. banyak kes blog yang di buang oleh google karena ini, jumlah link keluar lebih besar dari pada jumlah link yang kita terima.



4. Mengandungi SABG
Istilah SABG adalah istilah yang Amir reka sendiri untuk memendekkan perkataan. Antaranya ialah:-
-perpecahan suku
-konflik antara agama
-perbalahan bangsa
-pertikikaian antara golongan

Apakah maksud SABG = Suku, Agama, Bangsa & Golongan.
Entry seperti inilah yang dilarang, contohnya mengadu domba di antara ke empat gololongan SABG tersebut



5. Blog SCAM atau blog penipu
Dalam dunia bermacam-macam ragam ini, ada sesetengah pihak yang tidak bertanggugjawab mereka melaku untuk keuntungan semata-mata demi untuk mendapatkan duit. Ada juga blog penipu, Amir rasa pasti ada walaupun anda belum pernah jumpa dengan blogger ini. Namun orientasi mereka bersifat kapitalis, iaitu mengumpulkan modal / wang sebanyak-banyaknya dengan mengumpulkan pelanggan kemudian menghilangkan diri.



7. Segala sesuatu yang melanggar ketentuan dan Tos blogger

Untuk maklumat selanjutnya anda boleh baca disini  http://www.blogger.com/content.g

p/s: bagi anda yang menyewa hosting sendiri anda tidak perlu risau dengan semua ini, kerana itu adalah hak anda kerana anda membayar dan menyewa untuknya.

kesimpulannya: kita sebagai seorang blogger, kita haruslah ikhlas untuk berblogger. tidak perlu kerana mencari keuntungan kita melakukan apa sahaja untuk mendapatkan duit. padahal semua itu akan memakan diri sendiri dan akan merugikan anda pada masa hadapan dan perniagaan anda akan menjadi sifat sementara. Cuba anda lihat blogger terkenal mereka boleh menghasilkan wang denagn mudah dengan menawar tapak iklan dan sebagainya. 

untuk permulaan berbloging, kita mestilah bermula secara perlahan-lahan. Tetapi dengan niat yang ikhlas lama kelamaan blog kita boleh menjadi blog terkenal suatu hari nanti. 
Get This

3 comments:

  1. Replies
    1. terima kasih.. insyaAllah kita sama2 memanfaatknnya.. :)

      Delete
  2. Assalamualaikum...
    Terima kasih atas info yang sangat bermanfaat ini terutama blogger baru macam akak ni...:) norazhobbies

    ReplyDelete

--> Komen dengan bahasa kesat dan perkauman akan didelete
--> Komen yang releven akan saya balas dan kunjungan secara automatik (tanpa diminta) Sila tinggalkan jejak anda pada Cbox Amir.
--> Tekan "Subcribe By Email" untuk mengetahui balasan daripada saya
--> Untuk mendapatkan Backline guna Open ID

Artikal dibawah merupakan random dari Busuk.org. segala isi kandung Amir tidak bertanggungjawab