Entry Terbaru

Klik DISINI Untuk Membuat Tempahan

    Assalamualaikum pembaca sekalian, amir ingin meneruskan kembali kerja dlam bidang penerbitan buku "Kalam Murabbi" sesiapa yang ingin menjadi penulis bolehlah hantar sebarang artikal anda. Amir akan terima sebarang artikal yang bermanfaat. Semoga Allah permudahkan segala urusan. Ameen :) -

Thursday, July 4, 2013

Cara Yang Betul Solat Istikharah

Bismillah
Assalamualaikum & Salam Kebahagiaan
Apabila kita inginkan sesuatu kita memohon daripada Allah swt.. Apabila Allah tidak makbulkan permintaan kita, ramai yang menyalahkan takdir, ini sepatutnya tidak berlaku. Apabila perkara demikian berlaku kita harus berbalik pada diri kita, kemungkinan besar ada yang tidak kena dengan ibadah kita ataupun kita melakukan solat itu dengan tujuan tertentu tanpa kehadiran ikhlas dalam diri kita terhadap Allah swt..

Ada juga yang berlaku dan Amir pernah mengalaminya, apabila melakukan solat lima waktu banyak khayalan tentang dunia, tetapi apabila melakukan solat sunat seperti hajat, istikharaj dan sebagainya ianya lebih khusuk daripada solat wajib.. Kenapakah ini berlaku? adakah ini masalah dlm diri kita tahap keikhlasan @ ganguan syaitan?

-------------------------------------------------------------------

okey grafik dibawah menunjukkan cara istikarah cara yang betul.. insyaAllah kita sama2 ikut panduan dibawah okey ☺


sumber : solusi no 42
grafik telah diedit: by ahmad-amiruddin.com 


Get This

No comments:

Post a Comment

--> Komen dengan bahasa kesat dan perkauman akan didelete
--> Komen yang releven akan saya balas dan kunjungan secara automatik (tanpa diminta) Sila tinggalkan jejak anda pada Cbox Amir.
--> Tekan "Subcribe By Email" untuk mengetahui balasan daripada saya
--> Untuk mendapatkan Backline guna Open ID

Artikal dibawah merupakan random dari Busuk.org. segala isi kandung Amir tidak bertanggungjawab